понеделник, 7 март 2011 г.

за сфагнум мъха

Днес вече съм сигурна, че този мъх върши чудеса с орхидеите, само се иска търпение...
Така се случи, че десетина видови фаленопсиси бебета се свариха, буквално... Гледах ги в миниоранжерия и престояха за не повече от 30 минути на слънце това лято.В следствие на това листата пожълтяха и паднаха,а от малкото корени не остана почти нищо живо... без особени надежди ги наслагах в кутии с влажен мъх и ги "забравих". През есента си набавих жив сфагнум и ги прехвърлих в него. С днешна дата имам две растения, върнали се към живот
в единия случай новото растение се появи в основата, където е най-вероятно да се появи , вече има и собствени корени


Чела съм за такива случаи, но сега го виждам на живо и съм много впечатлена новото растение е на върха на един корен...



Кои точно са "оживелите", обаче не знам...Ще почакам докато цъфнат :)

Вече имам доста орхидейки в кутии със сфагнум, но най-много ме радва едно бебе Trichopilia suavis,с което пробвах различни условия на отглеждане без особен успех...

1 коментар:

  1. Изчетох те на един дъх и само едно ще кажа,цветятя ти са родени под щастлива звезда,че имат такава грижлива и борбена стопанка!Много ти се радвам,да знаеш,може би защото аз съвсем не мога да се грижа в момента за моите...
    Поздрави
    Ида

    ОтговорИзтриване